برند یا لوگو چیست برای توضیح بیشتر باید ذکر کنیم که آرم ، جاری در لوگو و یا برند تواقع ترکیبی از خط و خطوط، رنگ، تصویر، اشکال دو بعدی و سه بعدی، نور، رسم و … هستند که یا به تنهایی و یا بصورت ترکیبی و گاها با استفاده از حروف و نشانه های دیگری یک طرح را بوجود می آروند که خاص شرکت خالق آن بوده و می تواند وظیفه مهم تمایز محصولات آنها و همچنین اصل بازاریابی و فروششان را عهده دار باشند. البته باید به خاطر داشت که برند تنها متعلق به شرکت های حقوقی نیست و هر فردی که صاحب فعالیتی تجاری باشد، می تواند در صورت داشتن ایده و طرحی خاص، برندی را به نام خود به ثبت برساند و اصلا بر خلاف تصور عده ای، برای ثبت برند، داشتن یک شرکت ثبت شده الزامی نیست. حتی میزان تحصیلات و رده سنی و زن و مرد بودن افراد هم برای ثبت برند و علامت تجاری محدودیت خاصی ایجاد نمی کند.
ویژگیهای برند تجاری
برند یا لوگو چیست برند یا لوگوی تجاری باید دارای خصوصیات زیر باشد: الف) موجب گمراه کردن مشتریان نشود ب) وجه تمایز داشته و ابتکاری باشد
برند یا لوگو چیست
مشتریان می توانند محصولات مشابه تولید کنندگان مختلف را از یکدیگر تشخیص دهند شرکتها میتوانند محصولات خود را از هم متمایز کنند لوگو ابزاریست که به ایجاد شهرت کمک می کند اشخاص ثالث برای استفاده از لوگو باید حق امتیاز داشته باشد و این امر منبع مستقیم درآمد برای صاحب برند است جزء ضروری موافقتنامههای اعطای نمایندگی هستند برند شاخصه شناسایی یک شرکت است داشتن لوگو باعث میشود بازاریابی به سریعترین و سهل ترین وجه ممکن انجام گیرد داشتن علامت تجاری هزینه های معرفی کالا یا خدمات به طور چشم گیری کاهش یابد بهره مندی از لوگو، باعث تسهیل روند تبلیغاتی کالا یا خدمات و کاهش چشمگیر هزینههای مربوط به آن میباشد.
https://www.saadatsabt.com
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1