مراحل ثبت طرح صنعتی الف- ثبت طرح صنعتی مستلزم تسلیم اظهارنامه به مرجع ثبت است بنابراین متقاضیان ثبت طرح صنعتی ابتدا بایستی فرم مخصوص مربوطه را تکمیل و به سعادت اندیشان تحویل نمایند. ب- اظهارنامه ثبت طرح صنعتی باید در فرم مخصوص اظهارنامه ثبت طرح صنعتی و به زبان فارسی تنظیم شده و پس از ذکر تاریخ، توسط متقاضی یا نماینده قانونی وی امضاء شود. تبصره – در صورتی که اسناد ضمیمه اظهارنامه و سایر اسناد مربوط، به زبان دیگری غیر از فارسی باشد، ارائه اصل مدارک مورد نیاز همراه با ترجمه عادی کامل آنها الزامی است، با این همه اگر ترجمه کامل این مدارک برای متقاضی میسر نباشد میتواند خلاصه آنها را به فارسی ضمیمه نماید. مرجع ثبت در صورت لزوم میتواند در جریان بررسی اظهارنامه، ترجمه رسمی مدارک مذکور را مطالبه کند. چنانچه اصطلاحات فناوری و علمی به کار رفته در اسناد مذکور، معادل فارسی نداشته باشند، ذکر همان اصطلاحات کفایت میکند. بر اساس تجربیات سعادت اندیشان جهت تسریع و تسهیل در ثبت طرح صنعتی اگر طرح صنعتی دو بعدی باشد، می بایست پنج نمونه از شکل یا تصویر گرافیکی یا پنج نمونه از طرح ترسیم شده و اگر طرح صنعتی سه بعدی باشد، پنج نمونه از شکل یا تصویر گرافیکی یا پنج نمونه از طرح ترسیم شده از تمامی جوانب طرح به عنوان نمونه جهت مراحل ثبت طرح صنعتی به وکلای سعادت اندیشان تحویل گردد. در طرح صنعتی سه بعدی، مرجع ثبت میتواند ماکتی از آن را به همراه اظهارنامه درخواست نماید. اندازه ماکتی که متقاضی از مدل طرح خود ارائه میدهد، باید حداکثر ۲۰×۲۰×۲۰ سانتی متر و وزن آن حداکثر ۲ کیلوگرم و از مادهای بادوام و غیر فاسد شدنی باشد. شکلهای گرافیکی و ترسیم شده باید حداکثر در ابعاد ۲۰×۱۰ سانتی متر بوده و قابل نصب بر چهار صفحه مقوا در قطع A4 و با جوهر مشکی باشد؛ سعادت اندیشان جهت سهولت امور شرایط ویژه را نیز در نظر دارد از جمله در صورت تمایل به تاخیر در انتشار آگهی ثبت طرح صنعتی و تعیین مدت آن، در صورت تمایل مبنی بر عدم ذکر اسم طراح درخواست کتبی خود را به سعادت اندیشان تحویل می نمایید. درخواست تمدید ثبت طرح صنعتی باید حاوی نکات ذیل باشد: 1-شماره و تاریخ ثبت اظهارنامه و طرح صنعتی ای که تمدید آن مورد درخواست است. 2-طبقه یا طبقات کالاهای موضوع طرح صنعتی 3-اسم و آخرین نشانی کامل مالک طرح صنعتی ثبت شده یا نماینده قانونی وی،در صورتی که درخواست توسط نماینده به عمل آید. مدارک مثبت هویت متقاضی،رسید مربوط به پرداخت هزینه تمدید،حداقل شش نمونه از طرح و مدارک نمایندگی قانونی،در صورتی که درخواست توسط نماینده به عمل آید،باید به همراه درخواست تمدید ارائه شود. به موجب ماده 92،تمدید ثبت،دنباله ی ثبت اصلی،در دفتر ثبت طرح به عمل خواهد آمد و پس از انتشار آگهی مربوط،گواهی نامه تمدید ثبت طبق فرم صادر و تسلیم مالک طرح یا نماینده قانونی وی خواهد شد.گواهی نامه تمدید شامل مندرجات گواهی نامه اصلی،با انجام تغییرات لازم و نیز مدت اعتبار طرح صنعتی و تاریخ انقضای آن خواهد بود. تبصره 1-در موقع تمدید ثبت،مرجع ثبت مکلف است طبقه محصولات را مطابق با جدیدترین ویرایش طبقه بندی بین المللی در دفتر،ثبت و گواهی نامه تمدید ثبت طرح صنعتی را بر اساس آن تصحیح نماید.هزینه تغییر طبقات ناشی از اعمال ویرایش جدید طبقه بندی بین المللی و هزینه انتشار آگهی مربوط در روزنامه رسمی به عهده مالک علامت خواهد بود. تبصره 2-تمدید ثبت طرح صنعتی نمی تواند هیچ تغییری در آخرین شکل ثبت آن به وجود آورد.در غیر این صورت،مقررات تغییر طرح صنعتی ماده 93 این آیین نامه قابل اعمال خواهد بود. وفق ماده ی 93، مالک طرح صنعتی مکلف است هر نوع تغییر راجع به اسم،نشانی،تابعیت و اقامتگاه یا اعطاء اجازه بهره برداری از طرح یا انتقال و یا اعراض از مالک طرح صنعتی ثبت شده را کتباَ و همراه با مدارک مربوط جهت ثبت در سوابق به مرجع ثبت اعلام نماید.اعمال این تغییرات با رعایت مقررات قانون خواهد بود. چنانچه در طبقه بندی بین المللی طرح صنعتی ثبت شده تغییراتی به وجود آید،مالک طرح صنعتی می تواند از مرجع ثبت درخواست کند که تغییرات مذکور در گواهی نامه طرح صنعتی اعمال شود. https://www.saadatsabt.com https://www.saadatsabt.com
مجموعه بزرگ سعادت اندیشان در راستای برآورده کردن نیازهای شرکت ها و افراد صاحب کسب وکار تلاش نموده تا تمامی نیازهای شما عزیزان را در این مجموعه گرد هم آورده. خدمات ثبتی:ثبت شرکت/ثبت برند/ثبت طرح صنعتی/رتبه بندی شرکت ها/ثبت شرکت در مناطق آزاد/اخذ کارت بازرگانی/اخذ کد اقتصادی/اخذ پلمپ دفاتر خدمات حقوقی:مشاوره امور حقوقی و کیفری/قبول دعاوی حقوقی کیفری/قبول دعاوی بین المللی/وکالت کلیه امور خانواده/قبول کلیه دعاوی ملکی/قبول دعاوی وزارت کار و بیمه خدمات مالی:انجام کلیه امور مالی مالیاتی/تهیه صورتهای مالی/تهیه گزارش حسابرسی/مشاور امور مالی و مالیاتی خدمات نرم افزاری:طراحی وب سایت های ساده و خاص/نرم افزارهای مبتنی بر وب/برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل/بهینه سازی موتورهای جستجو(سئو) برای دریافت مشاوره از کارشناسان ما عدد 1را به سامانه پیامکی 41616_021 ارسال فرمایید شماره های تماس 8964596_0912 41617301_021 https://www.saadatsabt.com
مجموعه بزرگ سعادت اندیشان در راستای برآورده کردن نیازهای شرکت ها و افراد صاحب کسب وکار تلاش نموده تا تمامی نیازهای شما عزیزان را در این مجموعه گرد هم آورده. خدمات ثبتی:ثبت شرکت/ثبت برند/ثبت طرح صنعتی/رتبه بندی شرکت ها/ثبت شرکت در مناطق آزاد/اخذ کارت بازرگانی/اخذ کد اقتصادی/اخذ پلمپ دفاتر خدمات حقوقی:مشاوره امور حقوقی و کیفری/قبول دعاوی حقوقی کیفری/قبول دعاوی بین المللی/وکالت کلیه امور خانواده/قبول کلیه دعاوی ملکی/قبول دعاوی وزارت کار و بیمه خدمات مالی:انجام کلیه امور مالی مالیاتی/تهیه صورتهای مالی/تهیه گزارش حسابرسی/مشاور امور مالی و مالیاتی خدمات نرم افزاری:طراحی وب سایت های ساده و خاص/نرم افزارهای مبتنی بر وب/برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل/بهینه سازی موتورهای جستجو(سئو) برای دریافت مشاوره از کارشناسان ما عدد 1را به سامانه پیامکی 41616_021 ارسال فرمایید شماره های تماس 8964596_0912 41617301_021 https://www.saadatsabt.com
مدارک لازم برای ثبت حقیقی برند تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضی ثبت ارائه نمونه تصویر از برند تهیه شده 6 در 6 سانتیمتر اگر برندتان دو بعدی و یا سه بعدی است باید در چند زاویه تصاویر تهیه و ارائه شود. گواهی امضا جهت عضویت در سایت سامانه مالکیت معنوی که از دفترخانه اسناد رسمی باید دریافت نمایید. مجوز فعالیت : هر نوع مجوزی که ثابت کند شما در حوزه ای که درخواست ثبت دارید، فعالیت می کنید. این مجوز می تواند پروانه کسب، جواز تاسیس یا .. باشد. چنانچه برندتان شامل حروف لاتین و انگلیسی است، برای ثبت علامت تجاری باید کارت بازرگانی نیز ازائه شود . ( چنانچه کارت بازرگانی ندارید با شماره های موسسه تماس بگیرید تا راهنمای شما باشیم ) لازم به ذکر است در صورتی که امور ثبت برند توسط نماینده و یا وکیل قانونی صورت وکالتنامه رسمی همراه مدارک ارسال شود. مدارک لازم برای ثبت حقوقی برند ارائه مدارک ثبتی شرکت که مشخص کننده شخصیت حقوقی باشد. ارائه اساسنامه و روزنامه رسمی که اگهی تاسیس در آن منتشر شده باشد. ارائه تصویر شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل ارائه نمونه تصویر از برند تهیه شده اگر برندتان دو بعدی و یا سه بعدی است باید در چند زاویه تصاویر تهیه و ارائه شود. چنانچه برندتان شامل حروف لاتین و انگلیسی است باید کارت بازرگانی نیز ازائه شود . ( در ادامه توضیحات کارت بازرگانی آورده شده است) لازم به ذکر است در صورتی که امور ثبت برند توسط نماینده و یا وکیل قانونی صورت وکالتنامه رسمی همراه مدارک ارسال شود.
مدارک لازم برای ثبت حقیقی برند تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضی ثبت ارائه نمونه تصویر از برند تهیه شده 6 در 6 سانتیمتر اگر برندتان دو بعدی و یا سه بعدی است باید در چند زاویه تصاویر تهیه و ارائه شود. گواهی امضا جهت عضویت در سایت سامانه مالکیت معنوی که از دفترخانه اسناد رسمی باید دریافت نمایید. مجوز فعالیت : هر نوع مجوزی که ثابت کند شما در حوزه ای که درخواست ثبت دارید، فعالیت می کنید. این مجوز می تواند پروانه کسب، جواز تاسیس یا .. باشد. چنانچه برندتان شامل حروف لاتین و انگلیسی است، برای ثبت علامت تجاری باید کارت بازرگانی نیز ازائه شود . ( چنانچه کارت بازرگانی ندارید با شماره های موسسه تماس بگیرید تا راهنمای شما باشیم ) لازم به ذکر است در صورتی که امور ثبت برند توسط نماینده و یا وکیل قانونی صورت وکالتنامه رسمی همراه مدارک ارسال شود. مدارک لازم برای ثبت حقوقی برند ارائه مدارک ثبتی شرکت که مشخص کننده شخصیت حقوقی باشد. ارائه اساسنامه و روزنامه رسمی که اگهی تاسیس در آن منتشر شده باشد. ارائه تصویر شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل ارائه نمونه تصویر از برند تهیه شده اگر برندتان دو بعدی و یا سه بعدی است باید در چند زاویه تصاویر تهیه و ارائه شود. چنانچه برندتان شامل حروف لاتین و انگلیسی است باید کارت بازرگانی نیز ازائه شود . ( در ادامه توضیحات کارت بازرگانی آورده شده است) لازم به ذکر است در صورتی که امور ثبت برند توسط نماینده و یا وکیل قانونی صورت وکالتنامه رسمی همراه مدارک ارسال شود.
با سلام واحترام به استحضار میرساند موسسه حقوقی سعادت اندیشان با ارائه خدمات {حقوقی.ثبتی.حسابداری و نرم افزاری} مفتخر است تا در راستای همکاری آمادگی خود و مجموعه مذکور را جهت حضور فعال و موثر اعلام نماید. *خدمات حقوقی:انجام کلیه امور دعاوی حقوقی و کیفری *خدمات ثبتی: ثبت شرکت و تغییرات ثبت برند و طرح صنعتی اخذ کارت بازرگانی و پلمپ دفاترمشاوره کد اقتصادی اخذ رتبه بندی شرکتها و گرید انجام کلیه امور ثبتی در مناطق آزاد اخذ جواز تاسیس *خدمات مالی:کلیه امور مای مالیاتی حسابرسی بین المللی به زبان انگلیسی جهت ارائه به سفارت حسابرسی صورت های مالی ثبت در سامانه های(سحر.پردیس.جام) *خدمات نرم افزاری:طراحی سایت های اختصاصی برنامه نویسی اختصاصی راه اندازی شبکه https://www.saadatsabt.com
سوءِاستفاده از چک سفید امضا تا ۳ سال حبس داردبه گزارش خبرگزاری میزان پرسش مخاطب وکیلآنلاین درباره سوءاستفاده از چک امضاء از این قرار است: درصورت تحویل چک سفید امضا به فردی و سوء استفاده و گرفتنگواهی عدم پرداخت چه باید کرد مطابق ماده ۶۷۳ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی، هر کس از سفیدمهر یا سفیدامضایی که به او سپرده شده یا به هر طریق به دست آورده است، سوءاستفاده کند، به یک تا سه سال حبس محکوم خواهد شد.
قراردادهای ساخت، بهرهبرداری و انتقال قرارداد ساخت، بهرهبرداری و واگذاری، به قراردادهایی گفته میشود که در آن شرکت یا شرکتهایی در قبال امتیازاتی، اقدام به اجرای پروژههای مالی سنگین کرده، مدت محدودی از پروژه اجراشده منتفع میشود. قراردادهای ساخت، بهرهبرداری و انتقالبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در دهه اخیر، روش ساخــت، بهرهبرداری و انتـقال از جمله راهکارهایی است که در قالب خصوصیسازی، مشارکت فعال این بخش را در احداث و توسعه پروژههای ساختمانی به دنبال داشته است. قرارداد ساخت، بهرهبرداری و واگذاری، به قراردادهایی گفته میشود که در آن شرکت یا شرکتهایی در قبال امتیازاتی، اقدام به اجرای پروژههای مالی سنگین کرده، مدت محدودی از پروژه اجراشده منتفع میشود و سپس پروژه یعنی ساختوسازها و تأسیسات بنایی را بهطوریکه امکان فعالیت کامل داشته باشد، بهصورت بلاعوض به دستگاه دولتی یا شرکتهای وابسته به آن، انتقال میدهد. از نظر ماهیت حقوقی، چنین قراردادهایی را باید مجموعهای از قراردادهای متنوع دانست. زیرا این قراردادها در تعریف عقود معین نمیگنجد و با این توصیف باید بر اساس ماده ۱۰ قانون مدنی تفسیر شود. بهطوریکه میتوان گفت طرفین بنا بر اصل حاکمیت اراده اختیار دارند بدون اینکه ملزم به پیروی از قالبهای موجود در عقود معین باشند، ضمن کالبد اصلی قرارداد هر گونه تعهدات و توافق طرفینی را، تا جایی که مخالف قوانین جاری نباشد، تدوین کنند. به عبارت دیگر، متعاملین امکان قانونی دارند تا توافقهای مطلوب خود را به قدرت خلاقیت اراده با قراردادهای با نام یا بینام منعقدشده پیوند بزنند. بهطور معمول در چنین قراردادهایی، مادهای جهت خاتمه قرارداد گنجانده میشود که علل قهری یا ارادی پایان دادن به تعهدات پیشبینی میشود. در این ارتباط موارد خاتمه قرارداد علاوه بر انجام کامل تعهدات توسط طرفین، مورد فسخ قرارداد به علت نقض اساسی تعهدات توسط یکی از طرفین را نیز در بر میگیرد. بهطور مثال اینکه هرگاه پیمانکار، در انجام موضوع قرارداد تأخیر غیرموجه داشته باشد یا در اجرای تعهد، نتوانسته باشد در موعد مقرر به رفع تخلف اقدام کند، به کارفرما حق فسخ قرارداد را میدهد. ظرفیتهای قانونی بهرهگیری از این روش در پروژههای زیربنایی از قبیل توسعه بزرگراهها، خطوط راهآهن، احداث فرودگاهها، اسکلهها، سدها، مجتمعهای پتروشیمی و ... مرسوم شده است زیرا سرمایهگذار باید بتواند بازگشت آن را در دوره کوتاه لمس کند. بهعلاوه امتیازات مالی پروژه باید به حدی باشد که مجری و سرمایهگذار تمایل به انعقاد چنین قراردادی را داشته باشند. در این ارتباط قانونگذار ایران، در قانون تشویق و حمایت از سرمایهگذاری خارجی مصوب سال ۱۳۸۷، ذیل بند (ب) ماده ۳ که نحوه سرمایهگذاری خارجی را بر شمرده است، چنین مقرر میدارد «سرمایهگذاریهای خارجی در کلیه بخشها در چارچوب روشهای «مشارکت مدنی»، «بیع متقابل» و «ساخت، بهرهبرداری و واگذاری» که برگشت سرمایه و منافع حاصله صرفاً از عملکرد اقتصادی طرح مورد سرمایهگذاری ناشی شود و متکی به تضمین دولت یا بانکها یا شرکتهای دولتی نباشد.» همچنین قانونگذار جهت تضمین سودآوری طرح و ایجاد رغبت در سرمایهگذار، در تبصره ماده مرقوم بیان داشته است «مادام که سرمایه خارجی موضوع روشهای ساخت، بهرهبرداری و واگذاری» مندرج در بند (ب) این ماده و سود مترتب بر آن مستهلک نشده است، اعمال حق مالکانه نسبت به سهم سرمایه باقیمانده در بنگاه اقتصادی سرمایهپذیر توسط سرمایهگذار خارجی مجاز است. شیوه جاری بدینگونه است که دستگاههای دولتی به یک کنسرسیوم خصوصی متشکل از شرکتهای خصوصی امتیاز میدهد تا کنسرسیوم مطابق قرارداد، تأمین مالی یک طرح زیربنایی را عهدهدار شده، آن را بسازد و در ازای مخارجی که تقبل کرده برای مدتی از پروژه بهرهبرداری کند و بعد از سپری شدن مدت قرارداد آن را به دولت منتقل کند. امتیازات یکی از علل توجه و تمایل دستگاههای دولتی، فقدان بودجه کافی و در مواردی صرفهجویی در هزینه به دلیل مشارکتدادن بخش خصوصی در توسعه پروژههای زیربنایی است. در سالهای اخیر شاهد بودهایم که در تعبیه و بهرهبرداری از برخی بزرگراهها از چنین روشی به عنوان یک شیوه مناسب برای ساخت سریع راههایی که به شدت مورد نیاز جامعه بوده، استفاده شده است. همچنین انتقال پروژه به دستگاه دولتی، بعد از مدت معینی که در قرارداد پیشبینی شده است، حاصل این نوع قرارداد خواهد بود و در این مدت هزینههای طرح به اضافه سود مورد توافق از طریق استقرار باجههای عوارضی مستهلک خواهد شد. یکی از امتیازات این روش، این است که دولتها با پیشنهاداتی از طرف بخش خصوصی مواجه میشوند که طراحی آن ناشی از بهرهگیری از متخصصان ورزیده بوده و از طرفِ دولت، تقاضایی در این خصوص، صورت نگرفته است. بهعلاوه و مهمتر از آن، پایه و اساس این روش، تأمین مالی پروژه از طرف این بخش است که در مقابل بخش دولتی نیز با اعمال تسهیلاتی مانند معافیتهای مالیاتی و عوارض، اعمال قوانین و مقررات متناسب، پیشبینی کمکهای مالی از طریق بانکها و بورس داخلی، میتواند اجرای طرحها را تسهیل کند. در نهایت اینکه به لحاظ تعویق در بهرهبرداری بسیاری از پروژههای عمرانی دولت، یکی از مهمترین مزایای استفاده از این قرارداد برای ارگانهای مزبور و نیز نهادهای عمومی این است که ریسک پروژههای عمرانی که تابع زمان معینی است، به بخش خصوصی منتقل میشود. در این نوع قرارداد، طرفین توافق میکنند که در قبال امتیازات اعطایی دولت، خطر اجرا به شرکت طرف قرارداد تحمیل شود. گرچه شرکت میتواند از ظرفیتهایی مانند بیمه برای تأمین در قبال خطرات احتمالی بهره گیرد. اسناد مالی مناقصه چنانکه اشاره شد، با هدف تأمین مالی پروژههای دولتی، امتیاز آن به یک کنسرسیوم خصوصی (داخلی یا خارجی) طی دورهای مشخص واگذار میشود و پس از انجام مرحله ساخت و مدیریت آن، طی چند سال توسط شرکت طرف قرارداد، پروژه مورد بهرهبرداری قرار میگیرد. متعاقباً در پی بازگشت سرمایه و مازادی بهعنوان درآمد طرح، مالکیت آن به دستگاه اجرایی منتقل میشود. انجام این روش مانند سایر روشهای اجرایی در طرحهای بزرگ با تهیه اسناد مناقصه و پس از مرحله مطالعات اولیه توسط کارفرما آغاز میشود. سپس سرمایهگذاران بخش خصوصی با بررسی اسناد مناقصه و حصول اطمینان از مثبت بودن نتایج امکانسنجی با ارایه پیشنهاد در مناقصه شرکت میکنند. از آنجایی که در مرحله اجرا قرار است سرمایهگذار پس از سرمایهگذاری و به بهرهبرداری رساندن پروژه، بهمنظور برگرداندن سرمایهاش از آن درآمدزایی کند، در نتیجه سعی میکند بهترین و مناسبترین روشها را مورد استفاده قرار دهد. از اینرو یکی از معضلات پروژههای دولتی یعنی توجه به عنصر کیفیت تا ندازهای قابل حل خواهد شد. https://www.saadatsabt.com
وکالت استنابه است و وکالت بلاعزل از نظر اغلب فقهای شیعه و قانون مدنی ایران وکالتی است که وکالت وکیل یا عدم عزل او بهصورت شرط نتیجه در ضمن عقد لازمی شرط شده باشد. امروزه وکالت بلاعزل رواج فراتر از لیاقت خویش در میان معاملهکنندگان یافته است و عرف معاملاتی دهههای اخیر وکالت بلاعزل را عقدی شناخته است که طی آن شخص (موکل) با اخذ بهای مال یا حقی از حقوق خویش و امضای سند وکالت، آن مال یا حق را تماماً در اختیار دیگری (وکیل) میگذارد و دیگر نمیتواند بر آن مال یا حق، ادعایی داشته باشد؛ لکن شرط وکالت یا عدم عزل ضمن عقد لازم بهنحو فعل یا نتیجه، ماهیت وکالت را تغییر نمیدهد و موجب قلب ماهیت وکالت از اذن و استنابه به اثری لایزال نمیگردد. با وجود چنین شرطی، موکل فقط نمیتواند وکیل را عزل کند و در احکام دیگر عقد جایز، مانند انحلال آن به فوت و جنون احد طرفین تأثیری نخواهد داشت. مقالۀ حاضر به روش توصیفیتحلیلی درصدد است با نگاهی نو ایرادات وکالت بلاعزل را بیش از پیش نمایانده و الگویی جدید برای جایگزینی آن ارائه کند. قالب پیشنهادی «قرارداد انتقال حق فروش» است که میتواند صلاحیت تنآزمایی با فوت و جنون را هم داشته باشد. «حق فروش» بهعنوان یکی از اجزاء حق مالکیت قابلیتهای لازم را داراست تا جانشین اذن و نیابت گردد. در متن تمرکز بر این بوده است که این قابلیت با در نظرگرفتن ظرفیتهای قانونی موجود به اثبات برسد تا اگر کاستیهایی در بین باشد، با دخالت مقنن مرتفع گردد. https:www,saadatsabt.com
قرارداد انتقال حق فروش جایگزینی برای وکالت بلاعزل وکالت استنابه است و وکالت بلاعزل از نظر اغلب فقهای شیعه و قانون مدنی ایران وکالتی است که وکالت وکیل یا عدم عزل او بهصورت شرط نتیجه در ضمن عقد لازمی شرط شده باشد. امروزه وکالت بلاعزل رواج فراتر از لیاقت خویش در میان معاملهکنندگان یافته است و عرف معاملاتی دهههای اخیر وکالت بلاعزل را عقدی شناخته است که طی آن شخص (موکل) با اخذ بهای مال یا حقی از حقوق خویش و امضای سند وکالت، آن مال یا حق را تماماً در اختیار دیگری (وکیل) میگذارد و دیگر نمیتواند بر آن مال یا حق، ادعایی داشته باشد؛ لکن شرط وکالت یا عدم عزل ضمن عقد لازم بهنحو فعل یا نتیجه، ماهیت وکالت را تغییر نمیدهد و موجب قلب ماهیت وکالت از اذن و استنابه به اثری لایزال نمیگردد. با وجود چنین شرطی، موکل فقط نمیتواند وکیل را عزل کند و در احکام دیگر عقد جایز، مانند انحلال آن به فوت و جنون احد طرفین تأثیری نخواهد داشت. مقالۀ حاضر به روش توصیفیتحلیلی درصدد است با نگاهی نو ایرادات وکالت بلاعزل را بیش از پیش نمایانده و الگویی جدید برای جایگزینی آن ارائه کند. قالب پیشنهادی «قرارداد انتقال حق فروش» است که میتواند صلاحیت تنآزمایی با فوت و جنون را هم داشته باشد. «حق فروش» بهعنوان یکی از اجزاء حق مالکیت قابلیتهای لازم را داراست تا جانشین اذن و نیابت گردد. در متن تمرکز بر این بوده است که این قابلیت با در نظرگرفتن ظرفیتهای قانونی موجود به اثبات برسد تا اگر کاستیهایی در بین باشد، با دخالت مقنن مرتفع گردد.
مدارک لازم برای ثبت حقیقی برند تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضی ثبت ارائه نمونه تصویر از برند تهیه شده 6 در 6 سانتیمتر اگر برندتان دو بعدی و یا سه بعدی است باید در چند زاویه تصاویر تهیه و ارائه شود. گواهی امضا جهت عضویت در سایت سامانه مالکیت معنوی که از دفترخانه اسناد رسمی باید دریافت نمایید. مجوز فعالیت : هر نوع مجوزی که ثابت کند شما در حوزه ای که درخواست ثبت دارید، فعالیت می کنید. این مجوز می تواند پروانه کسب، جواز تاسیس یا .. باشد. چنانچه برندتان شامل حروف لاتین و انگلیسی است، برای ثبت علامت تجاری باید کارت بازرگانی نیز ازائه شود . ( چنانچه کارت بازرگانی ندارید با شماره های موسسه تماس بگیرید تا راهنمای شما باشیم ) لازم به ذکر است در صورتی که امور ثبت برند توسط نماینده و یا وکیل قانونی صورت وکالتنامه رسمی همراه مدارک ارسال شود. مدارک لازم برای ثبت حقوقی برند ارائه مدارک ثبتی شرکت که مشخص کننده شخصیت حقوقی باشد. ارائه اساسنامه و روزنامه رسمی که اگهی تاسیس در آن منتشر شده باشد. ارائه تصویر شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل ارائه نمونه تصویر از برند تهیه شده اگر برندتان دو بعدی و یا سه بعدی است باید در چند زاویه تصاویر تهیه و ارائه شود. چنانچه برندتان شامل حروف لاتین و انگلیسی است باید کارت بازرگانی نیز ازائه شود . ( در ادامه توضیحات کارت بازرگانی آورده شده است) لازم به ذکر است در صورتی که امور ثبت برند توسط نماینده و یا وکیل قانونی صورت وکالتنامه رسمی همراه مدارک ارسال شود.
هدف از ثبت برند (ثبت علامت، ثبت لوگو، ثبت آرم تجاری، ثبت اسم) چیست؟ ثبت برند (علامت تجاری) از طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن كالاها و خدمات یا اجازه دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ، صاحب اثر را محافظت میكند. مدت زمان ثبت برند( این ) حفاظت متفاوت است ولی آرم تجاری قابلیت تمدید شدن نامحدود توسط پرداخت مبلغ مربوطه را دارد. محافظت آرم تجاری توسط مراجع قانونی كه در اكثر نظامها اجازه متوقف كردن تخلف در این زمینه را دارند، تأیید میشود. از دیدگاه وسیعتر، علائم تجاری با رسمیت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آنها، در سطح جهانی سرمایهگذاری میكنند و این ابتكار را ترویج میدهند. حفاظت علائم تجاری همچنین مانع تلاشهای رقبای غیرمنصف، مثل متقلبان، برای استفاده از علائم مشخص به منظور فروش محصولات و ارائة خدمات نامرغوب یا متفاوت میشوند. این نظام، آگاهی و امكان سرمایهگذاری جهت تولید و فروش كالاها و خدمات را در منصفانهترین شرایط ممكن به مردم میدهد و از این راه تجارت بینالمللی را تسهیل میكند. چه علائمی قابلیت ثبت شدن دارند؟ امكانات این مورد تقریباً نامحدود است. علائم تجاری میتوانند یك یا تركیبی از چند كلمه، حرف یا عدد باشند. میتوانند شامل نقاشیها، سمبلها، نقشهای سهبعدی مثل شكل و بستهبندی كالاها، علائم سمعی مثل موسیقی یا اصوات، رایحهها و یا رنگهایی جهت معرفی ویژگیها باشند. علاوه بر علائم تجاری كه مشخص كننده منبع كالاها یا خدمات هستند، چند دسته علائم دیگر نیز موجود است. علائم اشتراكی متعلق به اتحادیههایی كه اعضاء آنها از آن علائم به منظور معرفی خود با یك سطح كیفی (یا سایر ملزومات آن اتحادیه) استفاده میكنند. مثلاً اتحادیههای معرفیكننده حسابداران، مهندسان یا معماران. علائم تصدیقنامهها با استانداردهای معین، برای نشان دادن قبولی داده میشوند، ولی محدود به هر گونه عضویتی نیستند. آنها را میتوان به هر كس كه تصدیق كند كالاهای مربوط مطابق استاندارد هستند اعطا كرد. برای نمونه، گواهینامه استاندارد كیفیت “ISO 2000” یك گواهینامه شناخته شده در سطح جهانی است